På höger sida av E14

Åkte bil från Östersund till Järpen idag och jag lade då märke till en väldigt underlig skylt. Den stod på höger sida av vägen, precis när man har kommit in i Åre kommun. Det stod: Bredband i Åre - Året runt. Det var självklart kommunen som satt upp den och jag undrar varför man inte skulle ha bredband året runt? Finns det något ställe där man bara har det på våren och hösten? Och vad är bredband att skryta med idag?

Fick ett välkomst sms av Telia när jag åkte in i Norge i fredags. I smset stod det vad det kostar att ringa, svara, skicka sms osv, i EU! Norge tillhör inte EU så jag är inte ett dugg intresserad av vad det kostar att ringa där!

Om ni undrar vad allting är gjort av så hälsar Gustav att det är vatten och gnejs 

Kommentarer
Postat av: Steffen

Nice!

2009-02-17 @ 16:55:25
Postat av: rebusar, vart har dom tagit vägen?

2009-02-17 @ 19:22:42
Postat av: JPersa

Nu vart det fel. Vart har alla rebusar tagit vägen?

2009-02-17 @ 19:26:04
Postat av: Affe

Telia visste nog inte att Norge inte tillhör EU!

Gustav har faktiskt rätt i det där med gnejs och vatten, allt är vetenskapligt testat!

2009-02-18 @ 22:24:40
Postat av: Affe

En klurig fråga: Vilka grundämnen förutom vatten är flytande?

2009-02-18 @ 22:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0